نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی :همه ادیان و اقوام ایرانی در کنار هم

پایگاه اطلاع رسانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز  :

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی :

همه ادیان و اقوام ایرانی در کنار هم

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : در جمهوری اسلامی ایران همه ادیان و اقوام در شادی‌ها و غم‌ها در کنار هم هستند.

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با خانواده‌های شهدای ارامنه تبریز ضمن تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح و سال نو میلادی گفت: برخی ادعا می‌کنند امکان زندگی برای اقلیت‌های دینی در ایران فراهم نیست، اما همه اقلیت‌های دینی بدون اینکه آزار و اذیت ببینند بعنوان شهروند ایرانی محسوب می‌شوند.
وی با گرامیداشت روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری گفت: انقلاب اسلامی ایران این زمینه را فراهم کرده است تا اقوام مختلف در کنار هم زندگی کنند.
امام جمعه تبریز با ادای احترام به ۱۲ شهید و ۹ جانباز ارمنه استان گفت: این شهدا در راه ایران به شهادت رسیده و قابل احترام هستند.
هم در این دیدار از اقدام نماینده، ولی فقیه در مورد احترام قرار دادن خانواده‌های شهدای ارامنه قدردانی کرد.
اسقف گریکور چیفتچیان همبستگی میان ادیان را در ایران ستودنی دانست و گفت:اقدامات سخیف رژیم صهیونیستی در توهین به مسلمانان از نظر ما محکوم است.
وی با اشاره به جلسه سالانه ارامنه در بیروت گفت: در این جلسه ارامنه جهان حرکت زشت آمریکا و رژیم صهیونیستی در انتقال پایتخت از تل آویو به قدس را محکوم کردند چرا که قدس پاره‌ای جدا نشده از فلسطین است.
خلیفه ارامنه آذربایجان با بیان اینکه نمایندگان خلیفه گری در ایران سفیران صادق ایران در دنیا هستند گفت: در ایران جهان مسیحیت و اسلام در نهایت صلح و سازش زندگی می‌کنند و این الگویی برای جهان است و این مهم را مدیون درایت، ولی فقیه هستیم.
گریکور چیفتچیان افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران تنها دولتی است که برای اماکن زیارتی یک اقلیت از محل‌های مختلف بودجه اختصاص می‌دهد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: